به گزارش خبرگزاری مهر، علی قمصری با اعلام این خبر افزود: پدرام فریوسفی و علی جعفری پویان ویولن، میثم مروستی ویولن آلتو، آتنا اشتیاقی ویولنسل و همایون نصیری سازهای کوبه ای هنرمندانی هستند که در این کنسرت به عنوان نوازنده با ما همراهی می کنند.
وی با اشاره به حضور این نوازندگان صاحب نام در کنسرت عبور خاطرنشان کرد: آنچه یک نوازنده را برازنده عنوان «شایسته» می کند فقط جنبه های مردم پسندانه او نیست. نوازنده شایسته بین کاشت و برداشت اش تعادل ایجاد می کند و با اعتقاد به اصول و اخلاق کاری، وجدان حرفه ای اش را آرام نگاه میدارد و در قبال کسانی که از او الگوبرداری می کنند، احساس وظیفه می کند که قدم هایش را به علم روز مجهز کند و گام هایش را با درایت بر دارد.
قمصری ادامه داد: عرف های رایج امروز که باعث قربانی شدن نوازنده ها می شود، هیچ گاه مانع این نشده که افتخار کردنم به همراهی با نوازندگان شایسته را با صدای بلند اعلام نکنم. نوازندگان کنسرت عبور هنرمندان شایسته ای هستند که هر کدام در حوزه کاری خود جریان سازی کرده اند. شاید این جریان سازی ها کمتر از فعالیت های مردمی آنها دیده شده باشد. اما باید بپذیریم بالا رفتن کیفیت اجرایی موسیقی ایران در گروی این جریان سازی هاست.
این نوازنده و آهنگساز در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: نقش تعیین کننده پدرام فریوسفی در انسجام و ارتقای کیفی ارکسترهای فیلارمونیک، ملی و مجلسی، علی جعفری پویان به عنوان ایجادکننده پیوندی محکم و هماهنگ در بین نوازندگان زهی و ارائه آثاری با تمرکز بر ساز تخصصی اش، حضور میثم مروستی در بالا رفتن استانداردهای ضبط سازهای زهی، فعالیت های آتنا اشتیاقی در اعمال لحن و اجرای فواصل ایرانی و حضور همایون نصیری با شهامت اضافه کردن سازهای کوبه ای تازه به ارکسترهای ایرانی به همراه نگرش نوین اجرایی آنها، شاید ویترین آنها در خیابان پر رفت و آمد مخاطبان نباشد، اما این جریان سازی هاست که هنر را به لباس ماندگاری و پیشرفت و رهایی از تکرار اضافی، آراسته می کند.
وی با تقدیر از سید علی میر محمدی مدیر عامل موسسه هامین گستر آریا در برگزاری و مدیریت کنسرت «عبور» گفت: برگزاری مناسب پروژه هایی مانند اپرای «جانی اسکیکی »، «کنسرت سه گانه خلیج فارس» و تئاتر موزیکال «اشکها و لبخندها» نشان داد که این موسسه خلاقیت محوری را جایگزین تکیه کردن بر نام ها کرده و همانطور که پر شدن سالن های بزرگ، لزوما گویای بالابودن بار کیفی اثر هنری نیست، کم بودن مخاطب نیز، لزوما گویای خاص پسند و متعالی بودن آن اثر نیست و کیفیت دیده شدن است که بر کمیت آن ارجحیت دارد.
کنسرت «عبور» با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی محمد معتمدی، 2 اسفند در دو نوبت در تالار وحدت تهران میزبان مخاطبان موسیقی است. این کنسرت در چارچوب برگزاری بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز میزبان علاقه مندان موسیقی است.
تماشاگران علاقهمند برای تهیه بلیت اینترنتی این کنسرت می تواند از شب چهارشنبه نهم بهمن ماه به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
نظر شما